2018-06-13
Digital Signage w sektorze branży handlowej.
W Warszawie odbyło się spotkanie Digital Signage Club, w którym wzięli
udział profesjonaliści oraz pasjonaci systemów DS. Wydarzenie miało
miejsce w największym w Polsce i jednym z najbardziej nowoczesnych w
Europie sklepów piłkarskich R-GOL.com. Spotkanie zostało zainicjowane
przez Polish Digital Signage Association przy sponsoringu firmy SQM
Digital Signage i było wstępem do międzynarodowej konferencji Digital
Signage Trends, która odbędzie się 13 września br.
W trakcie spotkania Digital Signage Club omówiono ciekawe zastosowania
rozwiązań Digital Signage w sektorze branży handlowej. Na przykładzie
sklepu R-GOL.com uczestnicy mieli okazję zobaczyć, jaką rolę we
współczesnych wnętrzach odgrywają platformy cyfrowe nowej generacji i
przetestować funkcjonalność poszczególnych elementów systemu.
Dużym zainteresowaniem gości cieszyło się rozwiązanie oparte o
technologię RFID, która wykorzystuje fale radiowe do identyfikacji osób
i przedmiotów na odległość. W sklepie
R-GOL.com zamontowane zostały specjalne, interaktywne ekrany połączone z
półką, w której znajduje się właśnie czytnik RFID. Wszystkie dostępne w
sklepie buty oznaczono tagiem RFID, dzięki temu po umieszczeniu
wybranego modelu obuwia na dedykowanej półce ekran wyświetla zdjęcia
produktu, opis oraz informacje o przeznaczeniu produktu. W tym projekcie
udało się także zintegrować bazy danych dotyczące zaopatrzenia
centralnego magazynu, magazynu sklepowego oraz bazę informacji
produktowych. W efekcie, na jednym ekranie klient od razu otrzymuje np.
informacje o dostępności poszukiwanego rozmiaru butów – dane obejmują
zarówno asortyment sklepu stacjonarnego, jak i internetowego.
Podczas spotkania, właściciel sklepu R-GOL.com - Marcin Radziwon
podzielił się także swoim doświadczeniem i przedstawił argumenty, które
skłoniły go do zainwestowania w nowoczesny system Digital Signage.
Natomiast Marcin Irek z pracowni architektonicznej MUSU, odpowiedzialnej
za projekt R-GOL.com, zaprezentował proces projektowania wnętrza, które
łączy przestrzeń tradycyjnego sklepu z nowoczesnymi rozwiązaniami
multimedialnymi w harmonijną całość. Grzegorz Góralczyk - Prezes firmy
SQM Digital Signage, która wdrożyła system DS w sklepie opowiedział o
zastosowanych rozwiązaniach. Na koniec Anton Iefremov specjalista od R&D
w SQM Digital Signage zapoznał obecnych z tajnikami całego
przedsięwzięcia od strony technicznej oraz prezentowanych treści.
W spotkaniu wziął udział również prezes Polish Digital Signage
Association - Mariusz Orzechowski, który opowiedział o działaniach
stowarzyszenia i planach jego dalszego rozwoju. Zaprosił także
wszystkich uczestników na mającą odbyć się 13 września br. konferencję
Digital Signage Trends zapewniając, że nie zabraknie tam równie
ciekawych przykładów wdrożeń i dyskusji branżowych. Zapowiedział
również, iż w trakcie konferencji DST premierę będzie mieć kompleksowy
raport dotyczący polskiego rynku DS.