2017-11-06
Rusza 3. Warsaw Korean Film Festival.
Pokazy filmowe, autorski wykład i spotkanie z gwiazdą.
Organizatorzy trzeciej edycji Warsaw Korean Film Festival zapraszają na
tygodniowy maraton kina wschodnioazjatyckiego. W programie, obok
kilkunastu pokazów filmów festiwalowych, są także: wykład o fenomenie
współczesnego kina koreańskiego oraz spotkanie z reżyserką i
scenarzystką, absolwentką Szkoły Filmowej w Łodzi - Kim Hee-jung, której
poświęcono sekcję specjalną. Wybór przygotowany przez polsko-koreańską
Radę Programową uwzględnia różnorodną twórczość azjatyckich reżyserów –
od poetyckiego kina autorskiego po produkcje gatunkowe i masowe.
Przypominam sobie nasz entuzjazm, kiedy 3 lata temu przygotowywaliśmy
pierwszy program, wybierając filmy i planując wydarzenia specjalne. Choć
od tamtej pory minęło tak niewiele czasu, festiwal rozwinął się i
dojrzał, a to, co proponujemy w tym roku, śmiało mogę nazwać jego
najlepszą wersją – podsumowuje Joanna Łapińska -
Przewodnicząca Rady Programowej Warsaw Korean Film Festival.
Podczas tegorocznej edycji Warsaw Korean Film Festival zostanie
zaprezentowany autorski wybór filmów będący przekrojem współczesnego
kina z Korei Południowej. Zobaczymy zarówno tytuły komercyjne, jak i
filmy artystyczne, a obok pierwszoligowych reżyserów, znanych kinomanom
na całym świecie, pojawią się także twórcy, którzy dopiero zaczynają
swoją przygodę z filmem. W programie nie zabranie także wielkich
kinowych przebojów.
Festiwal otworzy widowiskowy film „Miłość i kłamstwa” w reżyserii Park
Heung-sik. W programie festiwalu znajdzie się łącznie 12 tytułów, wśród
nich „Pani Zło”, która światową premierę miała podczas ostatniego
festiwalu w Cannes, oraz „Tunel”, który obejrzało w Korei ponad 8
milionów widzów. Lee Kyoung-mi, autorka pokazywanego w Warszawie filmu
„Prawda jest inna”, reżyserskiego fachu uczyła się od samego Park
Chan-wooka, twórcy filmów takich jak „Służąca” czy „Pani Zemsta”. Można
powiedzieć, że „Prawda jest inna” to także efekt ich twórczej
kolaboracji, w której Park jest współscenarzystą.
Kino artystyczne na tegorocznym Warsaw Korean Film Festival reprezentują
trzy tytuły. Niewątpliwym mistrzem koreańskiego nurtu autorskiego jest
Hong Sang-soo, którego filmy towarzyszą festiwalowi od pierwszej edycji.
W tym roku organizatorzy zapraszają na pokaz mistrzowsko portretującego
istotę ludzkich relacji filmu „Samotnie na plaży pod wieczór”.
Podczas festiwalu zobaczymy także mocne, wyraziste i świetnie zagrane
„Pierwsze okrążenie”, przywiezione do Warszawy prosto z sierpniowego
festiwalu w Locarno, i wielokrotnie nagradzany „Cały nasz świat” Yoon
Ga-eun.
Po raz pierwszy w historii Warsaw Korean Film Festival organizatory
zaplanowali bliższe spotkanie z twórczością wybranego koreańskiego
artysty, poświęcając mu festiwalową sekcję tematyczną. Gościem
specjalnym 3. Warsaw Korean Film Festival będzie Kim Hee-jung, autorka
intymnych, delikatnych i przepełnionych poezją filmów, którą z Polską
łączą szczególne związki. Reżyserka uczyła się w Szkole Filmowej w
Łodzi. Dziś przedstawicielka średniego pokolenia reżyserów koreańskich
należy do czołówki tamtejszych twórców, ale kiedy rozpoczynała karierę
kilkanaście lat temu była jedną z niewielu reżyserek tworzących w Korei.
Na tegorocznym festiwalu zaprezentowane zostaną jej dwa pełne metraże:
„Trzynaście lat, Soo-ah” i „Ścieżki na śniegu”, oraz dwie etiudy
zrealizowane w łódzkiej Filmówce. Spotkanie z Kim Hee-jung odbędzie się
8. i 9. listopada o godz. 18:00, po pokazach jej filmów .
Uzupełnieniem tegorocznych projekcji będzie seminarium poświęcone
rozwojowi kinematografii koreańskiej i możliwościom promocji kina
wschodnioazjatyckiego w Polsce. Podczas wykładu "Sukces współczesnego
kina południowokoreańskiego" będzie okazja dowiedzieć się jak zmieniło
się postrzeganie kina przez koreańskich widzów i środowisko filmowe.
Wykład odbędzie się w Kinie Kultura, 10.11, godz. 17:00. Wstęp wolny.
Pełny program wydarzenia:
www.kinokultura.pl
>>