2016-06-27

25. targi CineEurope przeszły do do historii.

Między 20 a 23 czerwca w Barcelonie odbyły się jubileuszowe 25. targi CineEurope, w których udział wzięli przedstawiciele branży kinowej z całej Europy, w tym prowadzący kina, dystrybutorzy filmowi, dystrybutorzy i producenci sprzętu kinowego.

Tradycyjnie podczas CineEurope nowości kinowe na nadchodzące miesiące zaprezentowali najwięksi dystrybutorzy filmowi jak, Warner Bros, Universal Pictures International, Twentieth Century Fox, czy Walt Disney. Uczestnicy targów zobaczyli wiele zwaistunów i zapowiedzi, a także filmy wyświetlone w całości, które niebawem wejdą na ekrany kinowe m.in.: „Sekretne życie zwierzaków domowych”, „Jak ukraść księżyc” oraz „Kiedy gasną światła”.

Podczas wydarzenia uczestnicy mieli okazję wziąć udział w ciekawych debatach dotyczących kina. W jednej z nich dotyczącej przyszłości kina wspomniano o konieczności lepszej współpracy nie tylko między dystrybutorami filmowymi i kinami, ale i studiami filmowymi. Przedstawiciele tych ostatnich zwrócili się z apelem do prowadzących kina.
Powołując się na fakt, że pierwszy etap procesu cyfryzacji kin, w którym priorytetem była wymiana projektorów na cyfrowe, właściwie już się zakończył, przedstawiciele studiów filmowych doszli do wniosku, że obecnie nadszedł czas, aby wykorzystać te innowacje dla pozyskania nowej publiczności. W osiągnięciu tego celu należy się skupić na coraz modniejszym w każdej dziedzinie, gromadzeniu informacji na temat publiczności.
Uczestniczący w debacie Jeff Katzenberg DreamWorks) w swojej wypowiedzi zauważył, że studia filmowe wydają prawie tyle samo pieniędzy na reklamy filmów, co na ich kręcenie. Chcąc dotrzeć z nowym tytułem do miliona widzów, trzeba najpierw zareklamować film wśród stu milionów potencjalnych widzów. Tymczasem gdyby studia filmowe rozpoczęły współpracę z kinami, można by docierać bezpośrednio do widza, który kino odwiedza. Podobnie jak robią to platformy udostępniające filmy, które obserwują swoich widzów niemal 24 godziny na dobę, dzięki czemu poznają gusta swoich klientów i mogą im później proponować kolejne obrazy w oparciu o zgromadzone dane. Na takim rozwiązaniu zyskałyby zarówno studia filmowe jak i kina.
Być może w erze gromadzenia danych, to właśnie jest klucz dla rozwoju widowni kinowej.

Począwszy od drugiego dnia wydarzenia w hali zaprezentowali się dostawcy sprzętu kinowego, reklamy kinowej czy systemów sprzedarzy biletów.
Wśród stałych już uczestników targów pojawiła się firma PCO oferująca urządzenia do wytwarzania popcornu i coraz popularniejszych dziś nachos, a także produkty z motywami filmowymi; hiszpański producent foteli kinowych Figueras czy Philips z ksenonowymi lampami do projektorów kinowych.

Po raz dwunasty na targach CineEurope obecna była firma NEC Display Solutions, która zaprezentowała swój najnowszy projektor kinowy NC3540LS wyposażony w najnowszej klasy laser fibrowy IPG Photonics, który wyświetla obraz w rozdzielczości 4K oraz posiada szeroką gamę barw. Najnowszej klasy projektor przeznaczony jest do dużych ekranów, a na rynek wejdzie w listopadzie br.

Ostatniego dnia targów odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród. Wystawcą roku został Christian Langhammer (Cineplexx International), natomiast dystrybutorem Rodolphe Buet (Studiocanal). Nagroda za najwyższy wynik w box office powędrowała do Walt Disney Studios Motion Pictures International za dystrybucję filmu "Gwiezdne wojny: Przebudzenie mocy".

Wydarzenie zakończył bankiet z okazji 25-lecia targów CineEurope.

Nie masz jeszcze konta?
<<  listopad 2018  >>
 01  02  03
 04  05  06  07  08  09  10
 11  12  13  14  15  16  17
 18 19 20  21  22  23  24
 25  26  27  28  29  30
partnerzy: