2014-04-28

Podsumowanie NewCineForum 2014.

Drugi dzień rozpoczęło spotkanie Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych, podczas którego kiniarze rozmawiali o swoich problemach i planach na najbliższą przyszłość.
Spotkanie odbyło się w kameralnym klubie OFF.Kijów. Jest to niewielka podziemna sala, w której filmy wyświetlane są na dwóch ekranach jednocześnie. Miejsce posiada niezwykły klimat, a widzowie mogą oglądać filmy siedząc w wygodnych sofach i mając do dyspozycji barek, który również znajduje się na sali.

Podczas spotkania mieliśmy okazję zobaczyć drugi numer Informatora SKSiL „X”, w którym znajdują się informacje o repertuarze kin należących do sieci oraz o festiwalach filmowych, a także ciekawe wywiady. Padła propozycja, aby kina zrzeszone w sieci promować w mediach publicznych od radia przez telewizję. Ponieważ potrzebna jest zmiana wizerunku kin studyjnych i lokalnych, które często kojarzone są z projektorem analogowym i marnym repertuarem. Podczas gdy w rzeczywistości są to kina nowoczesne, wyposażone w najlepszy cyfrowy sprzęt do projekcji, w których wyświetlane są zarówno najnowsze hity filmowe, jak i klasyka kina światowego. Omówione zostały również problemy związane z edukacją filmową oraz dystrybutorami i ich często wygórowanymi wymaganiami.

Tego dnia nasz portal nowoczesnekino.pl przedstawił najnowsze wyniki Raportu o cyfryzacji kin polskich, których fragmenty opublikujemy na naszej stronie już wkrótce.

Owocne okazało się również spotkanie z Anną Sienkiewicz-Rogowską z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, z którego dowiedzieliśmy się, że polskie kino wciąż cieszy się dużą frekwencją. W ubiegłym roku na ekrany naszych kin weszło 39 polskich premier, które przyciągnęły przeszło 7 milinów widzów. Interesujący dla nas okazał się również fakt, że zgodnie z badaniami PISF, w Polsce funkcjonują obecnie 423 kina „tradycyjne”, w których łącznie jest już 228 ekranów cyfrowych.

Wciąż jednak jesteśmy w tyle jeśli chodzi o proces cyfryzacji o czym mówiła Elisabetta Brunella prezentując raport Media Salles, z którego wynika, że najszybciej cyfryzują się europejskie kina w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Rosji, Włoszech i Hiszpanii. Natomiast w Norwegii, Luksemburgu, Holandii oraz Liechtensteinie proces cyfryzacji kin dobiegł już końca.

Tego dnia firma NEC zaprezentowała swój plakat cyfrowy. Dzień wcześniej swoją ofertę plakatu elektronicznego przedstawił Samsung, dzięki czemu mieliśmy okazję zobaczyć dwa różne rozwiązania. Prowadzący Mariusz Orzechowski z firmy NEC Display Solutions pokazał jak w nowoczesny sposób prezentować repertuar w kinie oraz w jaki sposób plakat cyfrowy można wykorzystać jako miejsce na reklamę. Takie rozwiązanie przynosi dodatkowy dochód dla kina. Plakat cyfrowy firmy NEC pozwala na jednoczesne wyświetlanie plakatu, zwiastunów filmowych oraz opisów filmów z uwzględnieniem informacji o godzinach seansów i salach, w których się odbywają. Pan Mariusz Orzechowski zaprosił kina do współpracy przy tworzeniu nowych rozwiązań plakatu cyfrowego i dzielenia się swoimi sugestiami, aby można było stworzyć plakat spełniający oczekiwania kiniarzy, który przyciągnie jak najwięcej widzów.

Przez cały czas trwania konferencji w holu prezentowali się wystawcy oferujący kinom wyposażenie, od systemów sprzedaży, przez projektory cyfrowe, a na plakacie cyfrowym skończywszy. W Filmowej Cafe uczestnicy konferencji prowadzili dyskusje przy kawie. Natomiast kinooperatorzy, którzy przyjechali na NewCineForum mieli okazję uczestniczyć w specjalnie dla nich przygotowanym szkoleniu oraz debacie „okiem kinooperatora”.

Mimo, że w tym roku na NewCineForum przybyło mniej osób niż w poprzednich latach, konferencję zdecydowanie uważamy za bardzo udaną i z niecierpliwością czekamy na następną edycję w przyszłym roku.



ZAPRASZAMY DO GALERII ZDJĘĆ >>
oraz materiałów video:
Plakat cyfrowy >>
Kompaktowy projektor laserowy >>

Nie masz jeszcze konta?
<<  luty 2019  >>
 01  02
 03  04  05  06  07  08  09
 10  11  12  13  14  15  16
 17  18  19  20  21 22 23
 24  25  26  27  28
partnerzy: