2019-03-08

Raport na temat promocji filmów europejskich.

Można zapoznać się z raportem Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego ‘Mapping of national rules for the promotion of European works in Europe’, prezentującym zasady promocji europejskich filmów i treści VoD w różnych krajach w Europie.

Europejskie utwory audiowizualne wciąż spotykają się z silną konkurencją treści spoza kontynentu. Pomimo iż pod koniec lat 80. Europa podjęła wspólny wysiłek by zwiększyć ich obecność oraz obieg na europejskim rynku, wciąż według danych Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego, filmy z naszego kontynentu stanowią zaledwie 27,5% europejskiego rynku filmowego, w porównaniu z 66,2% w przypadku filmów w USA.

Badanie, przeprowadzone na zlecenie EFAD – European Film Agency Directors, zbiera dane z 31 krajów (UE oraz Islandii, Norwegii i Szwajcarii), analizując różne sposoby, w jakie europejskie utwory audiowizualne są wspierane na rynku oraz porównując środki mające na celu ich promocję na kontynencie.

Niniejszy raport ma na celu przedstawienie przeglądu regulacji obowiązujących dla każdego z tych 31 krajów, a także zaprezentowania analizy porównawczej tych regulacji.

Raport dostępny jest w języku angielskim na stronie: www.rm.coe.int/european-works-mapping >>

Źródło: Kreatywna Europa

Nie masz jeszcze konta?
<<  maj 2019  >>
 01  02  03  04
 05  06  07  08  09  10  11
 12  13  14  15  16  17  18
 19  20  21  22  23 24 25
 26  27  28  29  30  31
partnerzy: