2014-01-16

Zabierz laskę do kina.

Ruszyła pierwsza w Polsce kampania społeczna, której celem jest zwrócenie uwagi na problem dostępu do kultury osób z niepełnosprawnością, a szczególnie niewidomych i niesłyszących.
Organizatorem akcji pod hasłem "Zabierz laskę do kina" jest Fundacja Kultury bez Barier. Organizatorzy chcą zachęcić do uieszczania napisów dla niesłyszących w filmach oraz tłumaczenia ich na na język migowy. Dotyczy to również spektakli teatralnych oraz wystaw w muzeach

Kampanię tworzą trzy mocne zdjęcia, autorstwa fotografa Jacka Kołodziejskiego, nawiązujące do filmów uznawanych za klasykę światowej kinematografii: Blue Velvet, reż. David Lynch; Psychoza, reż. Alfred Hitchcock; Taksówkarz, reż. Martin Scorsese. W miejscach czarnych plam znajduje się opis tego, co jest „pod” nimi. Pomysł ten odwołuje się do audiodeskrypcji, czyli opisu, który słyszą niewidomi w czasie oglądania przystosowanych dla nich filmów. Kampania promuje świat kultury bez barier, świat otwarty, bez strachu, bez uprzedzeń. Ma dać ludziom szansę pobawić się skojarzeniami, formą, przekazać treść bez patosu, z odrobiną autoironii.

Plakaty są rozwieszane w kinach, teatrach, galeriach i muzeach.

Partnerzy merytoryczni kampanii: agencja fotograficzna SHOOTME oraz Pracownia Szumu.

Więcej na stronie www.kulturabezbarier.org

Plakaty kampanii społecznej "Zabierz laskę do kina":

Galeria zdjęć:

Źródło: www.kulturabezbarier.org

Nie masz jeszcze konta?
<<  luty 2019  >>
 01  02
 03  04  05  06  07  08  09
 10  11  12  13  14  15  16
 17  18  19  20  21 22 23
 24  25  26  27  28
partnerzy: