2018-11-09

HPS4000 High Performance Stereo 4000.

High Performance Stereo z dumą prezentuje system All Seats Hear Stereo™

Najlepsze miejsca na widowni nie są już tylko na środku !

Ze wszystkich miejsc słychać znakomicie dźwięk stereofoniczny – przestrzenny.

Cała widownia siedząca przed ekranem usłyszy pełny i odpowiednio zrównoważony dźwięk stereofoniczny przestrzenny. Konstruktor systemu Mr John F Allen uzyskuje tak znakomite rezultaty poprzez odpowiednie kształtowanie i rozłożenie pola dźwiękowego na całej widowni. Wszystkie głośniki w systemie HPS4000 współpracują ze tubami akustycznymi, które przede wszystkim pozwalają specjalnie modelować kierunkowość promieniowania dźwięku. Jednocześnie działają jako transformator impedancji akustycznej obciążającej przetwornik co umożliwia uzyskanie wysokiej sprawności i poprawę warunków pracy głośnika.

Na przykładzie sali nr 5 – nagłośnienie w formacie Dolby Atmos

Przy nagłaśnianiu dużej widowni istotna jest nie całkowita moc elektryczna zastosowanych wzmacniaczy, ale faktycznie możliwy do uzyskania poziom mocy akustycznej, bez przeciążania, przesterowań i zniekształceń, zarówno wzmacniaczy jak i głośników.

Model 545-4, w wersji 4-ro drożnej ma tak wysoką sprawność, że potrafi dostarczyć 4 razy większą moc akustyczną niż wymagana przez współczesne standardy filmowego dźwięku cyfrowego (dla całej widowni o długości do 33 metrów).

Głośniki zaekranowe; model 545-4: efektywność 109 db/1W/1m, dopuszczalna dostarczana moc elektryczna >1500W, pasmo przenoszone 40–16000Hz +/- 2,5 dB,

Wymiary konstrukcji 182x174x112 cm, waga 202 kg.

Efektywność 109 dB/1W/1m, to jest 8 razy większa uzyskiwana moc akustyczna i to z 10 razy mniejszymi zniekształceniami w porównaniu do „typowych”, dwudrożnych głośników kinowych. Jednocześnie uzyskujemy pełen zakres pasma mocy dla części niskotonowej w każdym kanale zaekranowym (lewy, pół-lewy, centralny, pół-prawy i prawy) a nie tylko ze wsparciem kanałów subbasowych.

W sekcji niskotonowej każdego 545-W pracują dwa drivery 15 calowe HPS15® specjalnie zaprojektowane do współpracy ze zwiniętą, wykładniczą tubą akustyczną. W efekcie powierzchnia promieniująca falę akustyczną z jednego tylko 15 calowego głośnika jest około 30% większa niż całkowita powierzchnia emitująca dźwięk ze wszystkich głośników zaekranowych w typowej, konkurencyjnej sali kinowej (z rozwiązaniem klasycznym: – bezpośrednio promieniujące dwa drivery w każdym kanale).

W sekcji średniotonowej 545-M pracuje prawie metrowa, wykładnicza tuba napędzana czterema driverami kompresyjnymi. Każdy posiada membranę mylarową, który to materiał uznaje się nie tylko za najbardziej odporny na zniszczenie ale jednocześnie za jeden z najbardziej naturalnie brzmiących.

Zastosowanie aż czterech głośników średniotonowych pozwoliło uzyskać znakomicie niski poziom zniekształceń, typowy dla mniejszych, audiofilskich konstrukcji przy jednocześnie cztery razy większej dopuszczalnej mocy.

W wersji czterodrożnej modelu 545 pracuje jeszcze dodatkowa sekcja średniotonowa 545-S, dzięki czemu podzielono krytyczny dla jakości brzmienia zakres średniotonowy na część niższych i wyższych średnich częstotliwości, jeszcze bardziej redukując zniekształcenia i uzyskując lepszą klarowność w pasmie wyższych-średnich.

Sekcja wysokotonowa 545-T jest skonstruowana podobnie do sekcji średniotowych, wyróżnia ją jedynie zastosowanie dwóch oddzielnych akustycznych tub kierunkowych, z których każda jest napędzana przez dwa drivery.

Specjalna konstrukcja i ułożenie tub pozwalają na znakomicie równomierne pokrycie wysoce klarownymi dźwiękami najwyższych częstotliwości całej, bardzo dużej widowni. 545-T to najbardziej niezawodny, o największej użytecznej mocy Super Tweeter dostępny we współczesnej elektroakustyce kinowej.

W Sali nr 5 z Dźwiękiem w formacie Dolby ATMOS każdy z pięciu zestawów zaekranowych głównych może wytworzyć na widowni maksymalne ciśnienie akustyczne dźwięku 113dB SPL pobierając w tym celu ze wzmacniaczy 700W mocy elektrycznej.

W kanałach subbasowych pracują cztery subwoofery 545-W, będąc w stanie wytworzyć maksymalnie 137dB SPL pobierając z czterech wzmacniaczy VXi 2800W mocy elektrycznej.

Dla kanałów surroundowych: kanały sufitowe i przednie surroundowe są w stanie dostarczyć poziom dźwięku 107dB SPL przy poborze 700W mocy elektrycznej (każda para głośników sufitowych i przednich surroundowych), kanały surroundowe ścian bocznych i tylnej po 104dB SPL przy poborze 400W mocy elektrycznej każdy.

Jako głośniki surroundowe pracuje model SR-70TM
Efektywność 98dB/1W/1m, maksymalna dostarczana moc elektryczna >600W, pasmo przenoszone 50Hz-17000Hz +/-2,5dB,

Łączna moc elektryczna zainstalowanych na Sali Dolby ATMOS 48 kanałów wzmacniaczy VXi6.6 to 28.800W. Tak ogromna, potencjalna moc jest potrzebna nie do bezpośredniego wykorzystania przez głośniki, ale aby cały system pracował „na luzie”, z dużym zapasem wysterowania, by uzyskać jak najbardziej naturalne brzmienie i minimalny poziom zniekształceń podczas każdego rodzaju seansu filmowego – niezależnie czy będzie to film kameralny, muzyczny, koncert rockowy czy pełen scen pościgowych fantastyczny film przygodowy.


Źródło: CINEMA3D

Nie masz jeszcze konta?
<<  listopad 2018  >>
 01  02  03
 04  05  06  07  08  09  10
 11  12  13  14  15  16  17
 18  19  20 21 22  23  24
 25  26  27  28  29  30
partnerzy: