2019-01-25

Gigantyczne ekrany LED na lotnisku.

NEC Display Solutions poinformował o zakończonym z powodzeniem projekcie instalacji ogromnych ekranów LED na lotnisku Arlanda w Sztokholmie. Realizacja ta zasługuje na szczególną uwagę z powodu konieczności zminimalizowania zakłóceń elektromagnetycznych związanych z technologią LED, które mogą być przyczyną poważnych problemów we współczesnych terminalach pasażerskich.

Firma Swedavia, która jest właścicielem 10 głównych lotnisk w Szwecji, zleciła NEC dostarczenie gigantycznych ekranów LED do stref odprawy bagażowej i odbioru bagażu. Instalacja ekranów LED ma zapewnić pasażerom dostęp do informacji podróżnych oraz ich aktualizacji, reklam, materiałów promocyjnych i innych cyfrowych treści. Ekrany o rozmiarach, odpowiednio 44 i 15 metrów kwadratowych, zapewniają przyciągający uwagę przekaz o bardzo wysokiej jasności, informując pasażerów o aktualnościach, a jednocześnie otwierają nowe możliwości reklamowe i generujące przychody.

Swedavia postawiła konkretne wymagania co do projektu, z których najważniejsze było to, aby całe ekrany - nie tylko poszczególne moduły – spełniały normę kompatybilności elektrycznej EMC klasy B i tym samym nie powodowały żadnych zakłóceń w innych systemach komunikacyjnych i urządzeniach na terminalu lub gdziekolwiek indziej na terenie lotniska.

Przed współpracą z NEC przeprowadziliśmy próbę niezależnego projektu LED, ale w czasie testów natychmiast stwierdziliśmy, że ekrany powodują niedopuszczalne zakłócenia innego sprzętu - powiedział Johan Monie, Head of Passenger Processes w Swedavia. Diody LED emitują duże ilości promieniowania elektromagnetycznego, a to mogłoby spowodować poważne problemy z łącznością WiFi i Bluetooth – a więc dokładnie taki rodzaj negatywnego doświadczenia pasażerów, którego chcemy uniknąć. Wtedy zwróciliśmy się do naszego długoletniego partnera NEC, który przedstawił odpowiedź na problem.

NEC zaprojektował dwa ekrany LED Direct View o plamce 3,91 mm i ze specjalną osłoną, dzięki czemu emisja promieniowania elektromagnetycznego jest na znikomym poziomie. NEC był odpowiedzialny za każdy aspekt projektu, od zaprojektowania modułów, poprzez zapewnienie zasilania i dostarczenie danych, po produkcję, instalację i uruchomienie. Firma dostarczyła również platformę back-end, która umożliwia lotnisku Stockholm Arlanda Airport kompilowanie i zarządzanie treściami z wielu źródeł na ekranach za pomocą jednej aplikacji.

Po okresie intensywnych testów, podczas których okazało się, że oba ekrany spełniają kryteria kompatybilności elektromagnetycznej, jednocześnie wyświetlając doskonały obraz w żywych kolorach, ekrany LED NEC zostały finalnie uruchomione w grudniu 2018r.

Coraz więcej węzłów transportowych wykorzystuje LED jako technologię wyświetlania, ale świadomość wpływu tego typu ekranów na inną komunikację może nie być powszechna. - powiedział Richard Wilks, Airport and Public Transportation Business Development Manager w NEC Display Solutions Europe. O ile nie zostaną odpowiednio zaprojektowane, ekrany te mogą zagrozić łączności, której pasażerowie oczekują podczas podróży, takiej jak WiFi, Bluetooth, 4G i 5G. Mogą również zakłócać krytyczne dla bezpieczeństwa systemy oparte na częstotliwości radiowej, na przykład krótkofalówki pracowników, a potencjalnie również radar oraz łączność powietrze-ziemia.

Węzły komunikacyjne, takie jak lotniska, stały się coraz bardziej hałaśliwe, z wieloma różnymi sygnałami i ogromnym natężeniami ruchu, dlatego też NEC dostosował również wszystkie swoje monitory LCD do wymagań EMC klasy B - kontynuuje Richard. Sektor transportu z chęcią korzysta z zalet technologii LED, ale trzeba przy tym uwzględniać skumulowany wpływ, jaki ekrany te wywierają na inne technologie i wymagać od swoich partnerów technologicznych rozwiązań, które są zaprojektowane tak, aby uniknąć niedogodnych i potencjalnie niebezpiecznych zakłóceń.

Nie masz jeszcze konta?
<<  sierpień 2019  >>
 01  02  03
 04  05  06  07  08  09  10
 11  12  13  14  15  16  17
18 19  20  21  22  23  24
 25  26  27  28  29  30  31
partnerzy: