2017-03-01
Nowa strona sieci Multikino oparta o responsive web design.
Sieć kin Multikino należąca do Grupy VUE 28. lutego br. uruchomiła nową
stronę www zaprojektowaną według najnowszych światowych trendów.
Odpowiada ona dynamicznym zmianom w digital marketingu i pozwala szybko
rezerwować oraz kupować bilety do kina – konto klienta zakładane jest
jednym kliknięciem za pomocą Facebook lub Gmail Connect.
Obecnie już ponad 50% ruchu na stronie www.multikino.pl odbywa się przy
użyciu urządzeń mobilnych, które generują 30% całej sprzedaży oraz
rezerwacji biletów online. Odpowiadając na potrzeby użytkowników, strona
została przygotowana według założenia „responsive web design”.
Co drugie miejsce w naszych kinach jest rezerwowane lub kupowane
przez naszą stronę www. Są to miliony biletów rocznie. Naszym
priorytetem jest świadczenie solidnych, szybkich oraz przystępnych dla
naszych klientów usług, dlatego nowy serwis pozwala zakładać konta
użytkowników jednym kliknięciem za pomocą Facebook i Gmail connect, a
następnie łatwo rezerwować oraz kupować bilety –
informuje Wojciech Szymczyk, Digital & CVM Manager Multikino S.A.
Nowa strona www.multikino.pl ma ciemny layout, a jej dopracowane
szczegóły pozwalają poczuć magię kina już na etapie wyboru seansu
filmowego.
Prace koncepcyjne nad powstaniem nowej strony rozpoczęły się jesienią
2015 roku i obejmowały one projekty dla rynków: brytyjskiego, polskiego,
niemieckiego i włoskiego. Każdy z nich ma inną specyfikę i lokalne
wyzwania, które musiały zostać uwzględnione. W Polsce proces rezerwacji
jest niezależny od kupowania biletów, a rezerwacje w odróżnieniu od
systemów zagranicznych są bezpłatne. Ponadto dla nas ważny jest tzw.
alternative content (np.: transmisje EURO i Ligi Mistrzów, transmisje z
Metropolitan Oper oraz z Teatru Bolszoj), który musieliśmy uwzględnić
– wyjaśnia Szymczyk.
Uruchomienie nowego serwisu wyposażonego w platformę Expierience
Sitecore, pozwoli sprostać dwóm z największych wyzwań stawianych przed
kinowym digitalem – podnoszeniu wartości średniego zakupu oraz
zwiększaniu częstotliwości wizyt w kinach. Platforma Expierience
Sitecore pozwala sieci Multikino sprawnie segmentować i personalizować
wyświetlane treści oraz tworzyć dedykowane wysyłki e-mailingowe.
Nowa strona www pozwala opracowywać bardzo złożone rozwiązania
e-commerce, które zamierzamy sprawnie wykorzystywać –
podkreśla Szymczyk.
Wytyczne do projektu graficznego strony www.multikino.pl zostały
przygotowane przez agencję TH_NK z Wielkiej Brytanii. Natomiast jej
wdrożeniem w Polsce zajęła się agencja Inifnity. Ze względu na bardzo
duże doświadczenie we wprowadzaniu platform Sitecore agencja Infinity
obecnie odpowiada za przygotowanie i uruchomienie całego rozwiązania na
rynku włoskim i niemieckim, gdzie znajdują się sieci kinowego Grupy VUE.