2018-09-25

V Konferencja DST

13 września br. w Warszawie odbyła się 5. Międzynarodowa Konferencja Digital Signage Trends, w której wzięli udział polscy i zagraniczni eksperci z branży, jak i osoby na co dzień korzystające z systemów Digital Signage. W trakcie jednodniowego wydarzenia uczestnicy mieli okazję wysłuchać wielu ciekawych prelekcji na temat rynku Digital Signage.

Konferencję rozpoczęło wystąpienie prezesa Stowarzyszenia PDSA (Polish Digital Signage Association) Mariusza Orzechowskiego, który zaprezentował uczestnikom aktualny stan rozwoju branży Digital Signage w Polsce. Było to tym bardziej interesujące, że z inicjatywy PDSA trwają obecnie prace nad stworzeniem raportu będącego próbą skatalogowania polskiej branży DS.

Mariusz Orzechowski, tym razem w roli dyrektora przedstawicielstwa NEC Display Solutions Europe GmbH w Polsce oraz Wojciech Kosek, Field Sales Engieneer w firmie NEC przyjrzeli się najciekawszym przykładom zastosowań Digital Signage. Rozwiązania NEC obecne są na światowych lotniskach, galeriach handlowych, restauracjach, muzeach, czy w kinach.

Florian Rotberg z Invidis Consulting przybliżył uczestnikom coraz częściej wykorzystywany w komunikacji marketingowej storytelling oraz jak Digital Signage zmienia miasta oraz przestrzeń publiczną. Z kolei o customer jorney i customer experience opowiedział Grzegorz Góralczyk, prezes SQM Digital Signage. Pan Góralczyk zwrócił uwagę, jak ważne w dzisiejszym marketingu jest łączenie zmysłów, od obrazu, światła, przez dźwięk, a nawet zapach. Z drugiej prezentacji tego prelegenta uczestnicy dowiedzieli się, jak można wykorzystać systemy Digital Signage w miejscu pracy. Temat korzyści, a także trudności płynących z wykorzystywania Digital Signage w centrach kongresowych podjął Tomasz Warchał, menadżer kultury w Centrum Kongresowym ICE Kraków z wieloletnim doświadczeniem

Jak funkcjonuje omnichannel w przestrzeni sklepu tradycyjnego na przykładzie R-GOL.com można się było dowiedzieć z prezentacji właściciela i założyciela sklepu, Marcina Radziwona. Głos zabrał również architekt Marcin Irek współpracujący z pracownią MUSU odpowiedzialną za projekt tego sklepu. R-GOL.com to jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Znajdują się w nim monitory wielkoformatowe, ściany wideo, rzutniki czy infokioski. Na klientów czekają stanowiska przy których mogą dokonać zakupów online, oglądnąć mecz, a także skorzystać z wirtualnej przymierzalni.

W dalszej części konferencji więcej czasu poświęcono reklamie na nośnikach cyfrowych. Problem etyki w tworzeniu przekazów reklamowych poruszył dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy Zbigniew Gajewski. Odbyła się również debata na temat reklamy DOOH (Digital out of Home), w której wzięli udział: manager działu kreatywno-klienckiego agencji reklamowej BE Media Joanna Mikulska-Pełech oraz Wojciech Grendziński, wiceprezes firmy IMS oferującej nowoczesne rozwiązania marketingowe w dziedzinie marketingu sensorycznego.

Nowością tegorocznej konferencji były warsztaty dla muzealników i pracowników instytucji kultury poświęcone wykorzystaniu nowoczesnej technologii cyfrowej do udostępniania dziedzictwa kultury. Warsztaty poprowadzili pracownicy Małopolskiego Instytutu Kultury Dominika Mietelska-Jarecka oraz Sebastian Wacięga, którym w charakterze ekspertów od technik multimedialnych partnerowali Joanna Krzyżewska i Łukasz Bzymek z MAE Multimedia.

Licznym prelekcjom, debatom i warsztatom towarzyszyła otwarta przez cały dzień dla zwiedzających wystawa sprzętu Digital Signage, gdzie na odwiedzających czekały indywidualne sesje z producentami oraz dostawcami sprzętu i oprogramowania, w których mogli zadawać interesujące ich pytania.

Galeria zdjęć:

Nie masz jeszcze konta?
<<  październik 2018  >>
 01  02  03  04  05  06
 07  08  09  10  11  12  13
 14  15  16  17  18 19 20
 21  22  23  24  25  26  27
 28  29  30  31
partnerzy: