2015-03-10
Jak pozyskiwać reklamodawców
Kino jest miejscem niezwykle atrakcyjnym dla reklamodawców, o czym
świadczą zwiększające się z roku na
rok wydatki na promocję w kinie. Nie można jednak
zapominać o poważnej konkurencji – prasie, telewizji, radio i outdoorze.
Aby rozpocząć skuteczne pozyskiwanie firm zainteresowanych reklamą w
kinie należy zastanowić się nad mocnymi stronami naszej oferty.
Niewątpliwym atutem reklamy w kinie jest możliwość zintegrowanej
reklamy – emisji spotu na wielkim ekranie oraz wzmocnienia
jej elementami promocji poza ekranowej.
O przewadze reklamy kinowej nad innymi
mediami decyduje przede wszystkim jej ogromna skuteczność w docierciu do
obiorcy.
W czasie seansu filmowego:
- widzowie są nastawieni na odbiór
prezentowanych treści
- towarzyszy im pozytywny nastrój,
chęć rozerwania się i zrelaksowania
- nie ma czynników rozpraszających
– tylko ciemna sala i wielki ekran
- brak szumu reklamowego - szczególnie w kinach tradycyjnych reklam jest
zdecydowanie mniej niż w innych mediach, dlatego
zwiększa się ich zauważalność
Aby efektywnie pozyskiwać reklamodawców warto tworzyć oferty
indywidualne, odpowiadające na potrzeby konkretnego klienta
Zastanówmy się, jaki element reklamy w kinie będzie dla niego
najatrakcyjniejszy i najkorzystniejszy.
Jednym z podstawowych punktów jest określenie do jakiej grupy odbiorców
w naszym kinie może dotrzeć reklamodawca – czy będą to kobiety,
mężczyźni, dzieci, czy seniorzy. Jeśli reklamodawca jest zainteresowany
wybraną grupą, można zaproponować
selekcję tytułów filmowych, przy których
będzie emitowany spot lub promocję przy seansach tematycznych – poranki
dla dzieci, wieczory kobiece, kino dla seniora. Ważne jest określenie
potencjalnych możliwości frekwencyjnych kina - ilu
widzów średnio odwiedza kino w tygodniu, czy w miesiącu.
W dobie cyfryzacji i mediów społecznościowych powinniśmy zadbać o
obecność kina w przestrzeni wirtualnej. Strona
internetowa powinna być wizytówką kina. Ma ona w sposób
atrakcyjny prezentować obiekt kinowy. Warto zamieścić na niej galerię z
profesjonalnie wykonanymi zdjęciami
kina – sali kinowej, holu, kawiarni, fasady budynku – wszystkich miejsc,
w których potencjalnie mogłaby zaistnieć reklama. Istotnym
elementem na stronie jest umieszczenie zakładki „reklama”.
W tym miejscu można zamieścić przejrzysty wykaz proponowanych form
reklamowych. Równie istotna jest promocja kina poprzez fanpage na Facebooku.
Kina, w których działają kawiarnie lub bary, dysponują dodatkową
możliwością pozyskiwania reklamodawców. Dostępność
i sprzedaż produktów w barze kinowym można powiązać z wydatkami
reklamowymi w kinie. Widz, który zobaczy reklamę na dużym
ekranie - chętniej kupuje produkt w barze. Taka reklama daje podwójną
korzyść reklamodawcy – wizerunkową i sprzedażową.
Kino może samodzielnie pozyskiwać
reklamodawców z rynku lokalnego oraz równocześnie powierzyć sprzedaż
czasu reklamowego profesjonalnej firmie. Kampaniami
reklamodawców ogólnopolskich w kinach tradycyjnych zajmuje się broker
reklamy kinowej KinAds. Firma pośredniczy w sprzedaży reklam
– pozyskuje zlecenia dla kina bezpośrednio od klientów, domów mediowych
lub agencji reklamowych. KinAds zajmuje się kompleksowym przygotowaniem
kampanii, dostarcza gotowe materiały reklamowe, nadzoruje przebieg
działań, a na koniec raportuje reklamodawcy przebieg kampanii. Kino
otrzymuje gotowe zlecenie – spot reklamowy, określenie czasu trwania
kampanii, zalecenia co do emisji – czy spot ma się pojawiać przy
wszystkich, czy wybranych tytułach, na jakiej pozycji w bloku reklamowym
(odległość od filmu) itp. Jeśli
kino jest obsługiwane przez brokera reklamowego warto zamieścić dane
kontaktowe firmy na stronie internetowej. Pamiętajmy, że
potencjalnymi reklamodawcami są widzowie, którzy na co dzień odwiedzają
nasze kino.
KinAds to największy pod względem
liczby kin broker reklamy kinowej w Polsce. Pod swoimi skrzydłami mamy
kina w dużych miastach i mniejszych miejscowościach. Specjalizujemy się
w kinowych niestandardach. Mamy na uwadze zarówno potrzeby
reklamodawców, jak i kin-partnerów, którym oferujemy wsparcie w rozwoju
działań promocyjnych poparte latami solidnego doświadczenia.
KinAds
ul. Wita Stwosza 20
02-661 Warszawa
tel./fax: 22 847 10 39
e-mail: biuro@kinads.pl
www.kinads.pl
www.facebook.com/reklama.kinads