2015-03-10

Jak pozyskiwać reklamodawców

Kino jest miejscem niezwykle atrakcyjnym dla reklamodawców, o czym świadczą zwiększające się z roku na rok wydatki na promocję w kinie. Nie można jednak zapominać o poważnej konkurencji – prasie, telewizji, radio i outdoorze. Aby rozpocząć skuteczne pozyskiwanie firm zainteresowanych reklamą w kinie należy zastanowić się nad mocnymi stronami naszej oferty. Niewątpliwym atutem reklamy w kinie jest możliwość zintegrowanej reklamy – emisji spotu na wielkim ekranie oraz wzmocnienia jej elementami promocji poza ekranowej.

O przewadze reklamy kinowej nad innymi mediami decyduje przede wszystkim jej ogromna skuteczność w docierciu do obiorcy.

W czasie seansu filmowego:

- widzowie są nastawieni na odbiór prezentowanych treści
- towarzyszy im pozytywny nastrój, chęć rozerwania się i zrelaksowania
- nie ma czynników rozpraszających – tylko ciemna sala i wielki ekran
- brak szumu reklamowego - szczególnie w kinach tradycyjnych reklam jest zdecydowanie mniej niż w innych mediach, dlatego zwiększa się ich zauważalność

Aby efektywnie pozyskiwać reklamodawców warto tworzyć oferty indywidualne, odpowiadające na potrzeby konkretnego klienta Zastanówmy się, jaki element reklamy w kinie będzie dla niego najatrakcyjniejszy i najkorzystniejszy.


Jednym z podstawowych punktów jest określenie do jakiej grupy odbiorców w naszym kinie może dotrzeć reklamodawca – czy będą to kobiety, mężczyźni, dzieci, czy seniorzy. Jeśli reklamodawca jest zainteresowany wybraną grupą, można zaproponować selekcję tytułów filmowych, przy których będzie emitowany spot lub promocję przy seansach tematycznych – poranki dla dzieci, wieczory kobiece, kino dla seniora. Ważne jest określenie potencjalnych możliwości frekwencyjnych kina - ilu widzów średnio odwiedza kino w tygodniu, czy w miesiącu.

W dobie cyfryzacji i mediów społecznościowych powinniśmy zadbać o obecność kina w przestrzeni wirtualnej. Strona internetowa powinna być wizytówką kina. Ma ona w sposób atrakcyjny prezentować obiekt kinowy. Warto zamieścić na niej galerię z profesjonalnie wykonanymi zdjęciami

kina – sali kinowej, holu, kawiarni, fasady budynku – wszystkich miejsc, w których potencjalnie mogłaby zaistnieć reklama. Istotnym elementem na stronie jest umieszczenie zakładki „reklama”. W tym miejscu można zamieścić przejrzysty wykaz proponowanych form reklamowych. Równie istotna jest promocja kina poprzez fanpage na Facebooku.

Kina, w których działają kawiarnie lub bary, dysponują dodatkową możliwością pozyskiwania reklamodawców. Dostępność i sprzedaż produktów w barze kinowym można powiązać z wydatkami reklamowymi w kinie. Widz, który zobaczy reklamę na dużym ekranie - chętniej kupuje produkt w barze. Taka reklama daje podwójną korzyść reklamodawcy – wizerunkową i sprzedażową.

Kino może samodzielnie pozyskiwać reklamodawców z rynku lokalnego oraz równocześnie powierzyć sprzedaż czasu reklamowego profesjonalnej firmie. Kampaniami reklamodawców ogólnopolskich w kinach tradycyjnych zajmuje się broker reklamy kinowej KinAds. Firma pośredniczy w sprzedaży reklam – pozyskuje zlecenia dla kina bezpośrednio od klientów, domów mediowych lub agencji reklamowych. KinAds zajmuje się kompleksowym przygotowaniem kampanii, dostarcza gotowe materiały reklamowe, nadzoruje przebieg działań, a na koniec raportuje reklamodawcy przebieg kampanii. Kino otrzymuje gotowe zlecenie – spot reklamowy, określenie czasu trwania kampanii, zalecenia co do emisji – czy spot ma się pojawiać przy wszystkich, czy wybranych tytułach, na jakiej pozycji w bloku reklamowym (odległość od filmu) itp. Jeśli kino jest obsługiwane przez brokera reklamowego warto zamieścić dane kontaktowe firmy na stronie internetowej. Pamiętajmy, że potencjalnymi reklamodawcami są widzowie, którzy na co dzień odwiedzają nasze kino.

KinAds to największy pod względem liczby kin broker reklamy kinowej w Polsce. Pod swoimi skrzydłami mamy kina w dużych miastach i mniejszych miejscowościach. Specjalizujemy się w kinowych niestandardach. Mamy na uwadze zarówno potrzeby reklamodawców, jak i kin-partnerów, którym oferujemy wsparcie w rozwoju działań promocyjnych poparte latami solidnego doświadczenia.



KinAds
ul. Wita Stwosza 20
02-661 Warszawa
tel./fax: 22 847 10 39
e-mail: biuro@kinads.pl
www.kinads.pl
www.facebook.com/reklama.kinads

Nie masz jeszcze konta?
<<  październik 2017  >>
 01  02  03  04  05  06  07
 08  09  10  11  12  13  14
 15  16  17  18  19 20 21
 22  23  24  25  26  27  28
 29  30  31
partnerzy: