2015-11-18

Promocja w kinie

Ważnym elementem działalności kina i instytucji kultury jest budowanie relacji z widzami. Warto każdorazowo zachęcać ich do kolejnej wizyty w kinie i stworzyć grono stałych klientów. Poniżej prezentujemy pomysły, które pozwolą zaskarbić sobie sympatię i lojalność widzów kinowych.

Zniżki na bilety

Najbardziej standadowa forma promocji. Oto kilka propozycji:

- dla wybranych grup wiekowych – młodzież szkolna, studenci, seniorzy

- dla zorganizowanych grup szkolnych

- dla rodzin – bilety dla rodziców z dziećmi, obowiązujące na filmy dla dzieci

- przy zakupie określonej liczby biletów otwartych (piąty bilet gratis)

- w jeden wybrany dzień w tygodniu, np. Tanie Poniedziałki, Tanie Wtorki, itp.

Akcje prosprzedażowe

Zniżka na bilet może być również wynikiem ogólnopolskiej promocji konsumenckiej, jak np. Bueno Czwartki, gdzie w zamian za trzy opakowania Kinder Bueno widz może kupić bilet do kina w atrakcyjnej cenie 12 zł. Zaletą takiej promocji jest to, że organizator pokrywa różnicę pomiędzy ceną ze stałego cennika a ceną promocyjną.

Kino to także szansa na wspólne promocje z wybranymi partnerami, np. kinowy bilet może uprawniać do zniżki w danym sklepie, salonie kosmetycznym czy w restauracji.

Karta stałego widza

Inną formą promocji jest karta stałego widza. Karta, zwykle imienna, upoważnia jej posiadacza do korzystania z ofert specjalnych. Kino poszerzając grono posiadaczy kart zyskuje lojalnych widzów, buduje bazę kontaktów i możliwość docierania ze wszystkimi najświeższymi informacjami do szerokiej grupy odbiorców.

Korzyści dla widza:

- tańsze ceny biletów,
- zaproszenia na pokazy filmów,
- otrzymywanie najświeższych informacji o wydarzeniach w kinie,
- rabaty w kawiarni lub barze kinowym,
- nagrody dla najaktywniejszych posiadaczy kart.

Konkursy na sali kinowej

Konkursy to niezawodny sposób na pozytywne zaskoczenie i zaangażowanie widza.

Najlepszym sposobem na konkursową niespodziankę jest tzw. Happy seats, konkurs, w którym pod niektórymi siedzeniami ukrywa się kupony upoważniające do odebrania nagrody. Plansza ogłaszająca konkurs pojawia się po zakończeniu bloku reklamowego, bez wcześniejszego informowania widzów. Konkurs wypada najlepiej jeśli na sali ponownie włączy się światło i pojawi się pracownik kina, który dodatkowo zachęci widzów do zajrzenia pod fotele.

Nagrodami w konkursie mogą być upominki od samego kina (np. voucher na bilet, poczęstunek w barku). Happy seats jest też idealnym dopełnieniem kampanii reklamowej w kinie; w takim wypadku sponsorem nagród staje się promująca się marka.

Kinowe cykle tematyczne

Wyadarzeniami, które doskonale promują kino, są specjalne cykle filmowe skierowane do wybranych grup odbiorców. Z dużym zainteresowaniem widzów spotykają się:

- kobiece wieczory filmowe
- dziecięce poranki
- kino dla matki z dzieckiem
- kino dla seniora

Na takich spotkaniach można reklamować produkty, przeprowadzać konkursy, zapraszać specjalistów. W zamian za reklamę reklamodawcy z pewnością przekażą nagrody dla widzów – np. vouchery do pobliskiego SPA, zaproszenia do restauracji, kupony zniżkowe. Kino może organizować promocje angażując w nie firmy z rynku lokalnego, a także współpracować z KinAds zyskując możliwość udziału w promocjach ogólnopolskich.

Kobiece Wieczory Filmowe

Z myślą o kobiecej widowni warto organizować w kinie cykliczne pokazy wyłącznie dla pań - Kobiece Wieczory Filmowe. Ich ideą jest połączenie seansu filmowego ze spotkaniem towarzyskim. Panie mogą odpocząć od codziennych obowiązków, zrelaksować się i spędzić czas w babskim towarzystwie.

Jakie atrakcje gwarantują pełną widownię podczas takich spotkań? Propozycje elementów, które spotykają się z największym zainteresowaniem kobiet:

- przedpremierowe pokazy filmów
- charyzmatyczna prowadząca
- spotkania z ciekawymi gośćmi (artystami, specjalistami przedstawicielami marek)
- poczęstunek, drinki zapewniane przez sponsora
- konkursy z nagrodami
- atrakcyjne upominki dla uczestniczek
- prezentacje kosmetyków czy innych produktów dedykowanych kobietom

Kobiece Wieczory Filmowe, cieszące się ogromną popularnością, odbywają się cyklicznie w takich kinach jak: zamojskie Centrum Kultury Filmowej Stylowy w Zamościu, warszawska Kinoteka, Agrafka w Krakowie, Praha w Warszawie oraz NoveKino Siedlce.

Dziecięce poranki w kinie

Rodziców z dziećmi do kina przyciągną w weekendowe Dziecięce Poranki. To połączenie pokazów filmów familijnych z licznymi atrakcjami i zabawami. Wyświetlana bajka może być zarówno pozycją z bieżącego repertuaru, jak i ponadczasowym hitem, np. Koziołek Matołek, czy Bolek i Lolek. Najatrakcyjnieszym punktem takiego wydarzenia są warsztaty edukacyjne i artystyczne, zabawy z animatorami, konkursy i niespodzianki.

Filmowy Klub Seniora

Grupą, która często bywa pomijana przy okazji kinowych imprez są seniorzy. Warto zorganizować w kinie Filmowy Klub Seniora, cykl spotkań dostosowany do potrzeb najstarszych kinomaniaków.

To specjalne seanse oragnizowane w godzinach wczesnopopołudniowych z wyselekcjonowanym repertuarem i stonowanym poziomem głośności. Filmowy Klub Seniora to także możliwość spotkania z zaproszonym gościem, spędzenia czasu ze znajomymi i zorganizowane dla seniorów, gdzie w doborowym towarzystwie mogą obejrzeć film, wziąć udział w dyskusji, porozmawiać z zaproszonym gościem przy pysznej kawie. Do współpracy przy organizacji spotkań można zaprosić lokalny Uniwersytet III Wieku.

Kontent alternatywny

Kino to przede wszystkim film. Ale czy tylko? W repertuarach coraz częściej pojawiają się oferty spoza świata filmowego. Są to transmisje meczów, koncertów, a nawet przedstawień teatralnych oper.
Mogą to być wydarzenia lokalne, jak również spekatle światowej skali, na przykład transmisje na żywo z Metropolitan Opera i Teatru Bolszoj.
Kontent alternatywny przyciąga do kina osoby o określonych zainteresowaniach i gustach, często mniej zainteresowanych przeciętnym kinowym repertuarem. Daje to możliwość poszerzenia kinowej widowni o nowych widzów.

Promocja w inncyh mediach

O wszelkich promocjach i wydarzeniach specjalnych musi być głośno! Kino powinno docierać do widza nie tylko poprzez plakaty, ulotki repertuarowe, czy lokalną prasę, ale przede wszystkim za pośrednictwem strony internetowej oraz mediów społecznościowych (szczególnie na profilu kina na Facebooku – element obowiązkowy) gwarantujących szybkie dotarcie do grupy docelowej oraz interakcję widzów.

Przygotowane przez:

KinAds to największy pod względem liczby kin broker reklamy kinowej w Polsce. Pod swoimi skrzydłami mamy kina w dużych miastach i mniejszych miejscowościach. Specjalizujemy się w kinowych niestandardach. Mamy na uwadze zarówno potrzeby reklamodawców, jak i kin-partnerów, którym oferujemy wsparcie w rozwoju działań promocyjnych poparte latami solidnego doświadczenia.



    
KinAds
ul. Wita Stwosza 20
02-661 Warszawa
tel./fax: 22 847 10 39
e-mail: biuro@kinads.pl
www.kinads.pl
www.facebook.com/reklama.kinads

Nie masz jeszcze konta?
<<  luty 2017  >>
 01  02  03  04
 05  06  07  08  09  10  11
 12  13  14  15  16  17  18
 19  20  21  22  23  24  25
 26 27 28
partnerzy: