2015-03-10
Reklama na ekranie
Kino jest jednym z najatrakcyjniejszych miejsc
przekazu reklamowego.
Przewagą kina nad telewizją czy Internetem jest możliwość interakcji z
klientem, najwyższa zapamiętywalność przekazu oraz możliwość działania
na wszystkie zmysły jednocześnie. Tutaj reklamę można: zobaczyć,
usłyszeć, poznać jej smak, poczuć, a nawet dotknąć.
Tylko kino tak intensywnie skupia uwagą odbiorcy. O szczególnym
przyjęciu decyduje „magia kina”.
Widz zaszywa się na sali kinowej, relaksuje w doborowym towarzystwie,
pęka ze śmiechu na wybornych komediach, roni łzy na wzruszających
historiach. Takie elementy jak ogromny ekran
czy krystalicznie czysty dźwięk wzmacniają pełną koncentrację widza na
przekazie audio-wizualnym. Krótkie bloki reklamowe emitowane
przed filmem mają wówczas idealny odbiór. To wielka zaleta dla
reklamodawców.
Cyfryzacja kin wpłynęła nie tylko na
repertuar, czy jakość techniczną emisji, lecz także na rynek reklamy
kinowej. Spot w formacie cyfrowym (DCP, blu-ray, DVD, MPEG) kino może w
kilka minut pobrać przez Internet bezpośrednio z serwera FTP. Dzięki
temu kampania reklamowa może ruszyć w całej Polsce z dnia na dzień.
Wartość reklamy kinowej wycenia się ze względu
na liczbę osób, które obejrzały dany spot.
Monitorowanie liczby sprzedanych biletów pozwala na bardzo precyzyjnie
określić grupę odbiorców. Gwarancja wielkości widowni daje reklamodawcy
pewność, że płaci tylko za widzów, którzy faktycznie zobaczą jego
reklamę. Raporty z reklam przesyła się reklamodawcom co tydzień, aby na
bieżąco kontrolować realizację założonego pakietu widzów dla całej
kampanii.
Spot reklamowy może być emitowany przed
wszystkimi lub wybranymi seansami (tzw. targetowanie). Kino
to wspaniałe miejsce na reklamę kontekstową nawiązującą bezpośrednio do
konkretnego filmu. Reklamodawcy najczęściej targetują spot pod względem
gatunków filmowych. Ma to na celu precyzyjne dotarcie do wybranej grupy
docelowej – np. kobiet, rodziców, czy
wielbicieli kina ambitnego.
Firma KinAds posiada w swojej
ofercie m.in. oferty tematyczne:
- Zapach kobiety (filmy skierowane głównie do pań)
- Brunet wieczorową porą (tytuły, które przyciągną do kin wielu
panów)
- Familiada (filmy dziecięce i młodzieżowe)
- Kino dobre, bo polskie (wszystkie polskie produkcje)
- Wysokie loty (kino ambitne i festiwalowe)
Oferty tematyczne wspaniale współgrają z
istotnymi punktami w kinowym kalendarzu. Są nimi: Walentynki,
Dzień Kobiet, Dzień Matki, Dzień Dziecka, Mikołajki, czy okres oscarowy
(styczeń-marzec).
Najbardziej atrakcyjnym miejscem dla reklamodawcy jest umieszczenie
spotu reklamowego tuż przed samym filmem. Wówczas na sali
kinowej obecni są wszyscy widzowie, nawet spóźnialscy. Jest to gwarancja
najlepszego dotarcia z przekazem do widzów, którzy w skupieniu oczekują
rozpoczęcia filmu.
Blok reklamowy w kinie można podzielić na:
- Blok tradycyjny (inaczej zwykły, standardowy) – są to reklamy
emitowane od rozpoczęcia seansu aż do zwiastunów filmowych
- Blok premierowy – reklama emitowana w bloku zwiastunów
filmowych wydzielona specjalnym komunikatem; oferta skierowana do
reklamodawców, którzy szukają niestandardowych rozwiązań w reklamie
kinowej.
- Blok specjalny – reklamy emitowane po zwiastunach filmowych,
bezpośrednio przed filmem
- Najbliższą filmowi pozycją w bloku reklamowym jest bilboard
sponsorski. Jest to zwykle kilku- lub kilkunastosekundowy spot, na
którym reklamodawca życzy miłego seansu.
Nowością na rynku reklamy kinowej wprowadzoną przez KinAds jest emisja
spotów reklamowych z QR Codem. QR Cody przenoszą widza na
portale docelowe reklamodawcy. Wystarczy posiadać odpowiednią aplikację
na swoim smartfonie i zczytać kod z ekranu kinowego.
Przygotowane przez:
KinAds to największy pod względem
liczby kin broker reklamy kinowej w Polsce. Pod swoimi skrzydłami mamy
kina w dużych miastach i mniejszych miejscowościach. Specjalizujemy się
w kinowych niestandardach. Mamy na uwadze zarówno potrzeby
reklamodawców, jak i kin-partnerów, którym oferujemy wsparcie w rozwoju
działań promocyjnych poparte latami solidnego doświadczenia.
KinAds
ul. Wita Stwosza 20
02-661 Warszawa
tel./fax: 22 847 10 39
e-mail: biuro@kinads.pl
www.kinads.pl
www.facebook.com/reklama.kinads