2017-04-27
Kino na Granicy.
Wywiad z Karoliną Kazułą, dyrektor ds. marketingu i promocji .
Lada moment rusza wyjątkowe wydarzenie kulturalne - Kino na Granicy. To
jedna z najbardziej rozpoznawalnych i renomowanych imprez filmowych o
długiej tradycji. Po raz 19. zjednoczy wielbicieli kina niszowego i
ambitnego w Cieszynie i Czeskim Cieszynie – wyjątkowym miejscu styku
dwóch kultur. Wszyscy miłośnicy kina koniecznie powinni tam zawitać.
Czym tak naprawdę jest Kino na Granicy i co odróżnia go od innych
festiwali filmowych?
Kino na Granicy to spotkania – twórców z widzami i miłośników kina zza
sąsiedniej granicy, bo właśnie o takie symboliczne przekraczanie granic
nam chodzi. Tę imprezę wyróżnia oryginalny i autorski program oraz
klimat – zupełnie niewymuszony i bez czerwonych dywanów. Ta atmosfera
przyciąga co roku nowych fanów, ale dla wielu, którzy odwiedzają nas co
roku, jest już miejscem kultowym.
W tym roku już 19 raz wielbiciele kina spotykają się w Cieszynie i w
czeskim Cieszynie na dorocznym święcie kina. Czym ta edycja różni się od
pozostałych?
W tym roku będzie to kino mocne, stylowe i jak na Kino na Granicy
przystało będziemy… przekraczać granice. W cyklu „Emigranci, imigranci”
chcemy pokazać, że filmowo temat nie jest wcale nowy. Pokażemy życie
Polaków, Czechów i Słowaków na obczyźnie, ale także spojrzenie z
perspektywy osób przyjeżdżających do naszych krajów. Prześledzimy
również losy niepokornych bohaterów filmowych w cyklu „Buntownicy i
chuligani”, a po zeszłorocz-nym cyklu poświęconemu łódzkiej filmówce,
pokażemy kultowe dzieła FAMU. Nie zabraknie też lżejszych tematów,
takich jak w "Fashionerzy i fashionistki", bo w końcu wątek modowy w
kinie to często przełomowe i kultowe kre-acje.
W tym roku pokażemy wyjątkowo dużo nowych polskich fabuł i dokumentów.
Krótko mówiąc - będzie co oglądać.
Co rok notujecie dużą frekwencję. Jakich ilości widzów spodziewacie
się podczas 19. edycji?
W zeszłym roku odwiedziło nas ok. 1,5 tysiąca widzów. Mamy nadzieję, że
uda nam się pobić ten wynik. Natomiast już dzisiaj możemy powiedzieć, że
do Cieszyna przyjedzie rekordowa liczba twórców. Tylko z Polski swój
udział zapowiedziało ponad 70 gości, którzy spotkają się z widzami Kina
na Granicy przy okazji pokazów swoich filmów.
Czy planujecie jakieś specjalne niespodzianki? Wyjątkowych gości?
Będziemy mieli samych wyjątkowych gości. To prawdziwe gwiazdy, takie jak
Agnieszka Holland, Karel Roden, Karolina Gruszka, Allan Starski czy
Milan Lasica. Jeśli chodzi o program to szykujemy jeszcze kilka
niespodzianek, ale na razie nie zdradzamy. Wszystko stanie się jasne,
gdy opublikujemy szczegółowy program… już lada moment.
No właśnie, duże wydarzenie, wielu specjalnych gości i mnóstwo rzeczy
do zorganizowania. Ile czasu zajmują Wam przygotowania do KnG?
Przygotowania do Kina na Granicy trwają w zasadzie przez cały rok. Kiedy
dla widzów kończy się jedna edycja, dla nas już zaczyna się praca nad
kolejną. W tym roku przedsprzedaż wystartowała już w styczniu.
Wysłaliśmy wtedy pierwsze SMS-y, newslettery i zaczęliśmy bardziej
intensywną komunikację na stronie i Facebooku Kina na Granicy. Ale żeby
rozpocząć komunikację z widzami, już w grudniu sporo rzeczy musieliśmy
mieć potwierdzone.
A jak w całym procesie organizacji imprezy sprawdzają się SMS-y?
To doskonałe narzędzie komunikacji. W czasach, gdy niemal nie rozstajemy
się z naszymi smarfonami, SMS pozwala praktycznie natychmiast dotrzeć z
informacją do fanów. Kolejny rok korzystamy z SMS-ów zarówno przed, jak
i trakcie trwania Kina na Granicy. Informujemy w ten sposób o
promocjach, przedsprzedaży, ważnych terminach. Dzięki nim w szybki i
bezpośredni sposób docieramy z najważniejszymi informacjami do osób
zainteresowanych naszym wydarzeniem.
Dlaczego akurat ten kanał komunikacji (przez SMS) został wybrany?
Kino na Granicy odwiedzają przede wszystkim młodzi ludzie. Dzięki
SMS-om, możemy błyskawicznie i przystępny sposób przekazać im
najważniejsze informacje dotyczące przeglądu. To narzędzie fajnie
ponadto współgra z Facebookiem i innymi mediami, ale przede wszystkim
umożliwia bezpośrednie dotarcie do naszych fanów.